tiistai 24. heinäkuuta 2012

Starttaus





Voisin kertoo hieman taustaa minusta ja kertoa vähän liikuntamahdollisuuksia.
Elikkä minä oon äiti taaperolle ja käyn kolmivuorotöissä. Muita samassa tilanteessa? 


Meidän paikkakunnalla ei ole kuin yksi sali ja keskiviikkoisin ja lauantaisin on vuorot jolloin voi mennä, tosin se alkaa vasta syksymmällä. Harvoin olen päässyt salille töideni takia joten liikkumisen pitää tapahtua perheen kanssa.  Uimahalli aukeaa viereisellä paikkakunnalla ensikuussa, siellä ajattelin käydä vähintään kaksi kertaa viikossa vyöjuoksemassa. 

Ostin äskeittän Wii Fit pelikonsolin, sillä olen nyt muutamana päivänä nyrkkeillyt,hölkännyt ja tanssinut. Pelin ominaisuuksiin myös kuuluu kalorien laskeminen, eli näen treenin lopuksi kuinka monta kaloria on palanut. Huippua ! 


Ajattelin ottaa nyt tämmöisen pehmeän laskun uuteen elämäntapaan ettei innostus lopahda, eli toisin sanottuna: 


- liikuntaa joka päivä vähintään tunti
ei herkkuja ollenkaan, mun mielestä totaalikieltäytyminen on helpompaa kuin syödä hieman herkkuja. 
- Ateriakoot pienemmiksi ja enemmän vihreää lautaselle


Miltäs alustavat liikuntasuunnitelmat kuullostavat? Kunhan tämä arki tasoittuu niin voisin lisätä liikunnan määrää ja rankkuutta.


Ruoka ja liikuntasuunnitelmat muuttuvat sitten kunhan Fitfarmin superdieetti alkaa, jos saisin siihen mennessä pudotettua muutaman kilon tällä tavalla..


4 kommenttia:

  1. Hyvät suunnitelmat :) itekin kuulun noihin, joista totaalikieltäytyminen on helpompaa. Meilläkin on tuo wii, mut enpäs oo tajunnut sitä vielä omaks iloks valjastaa... esiteinit irvis vaan vieressä ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks meiän neiti on viel niin pieni et välillä vaan hihittää :) Ei pidä välittää muista!

      Poista
  2. Mulle sopii totaalikieltäytyminen kaikista parhaiten. Nyt kun olen kuukauden ollut syömättä mitään herkkuja, en niitä enää iltaisin kaipaakaan. Naureskelinkin itselleni, että olen pitänyt karkkia eräänlaisena "tuttina", kun tuntuu että turvallisuuden tunteen ja tavan vuoksi olen niitä iltaisin syönyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itelläkin tuo ilta mussuttaminen tuttua.. ! ruoka on kuin lämmin halaus sisältäpäin ;)

      Poista

Kehua saa ja kritisoidakkin hieman ;) Kaikkiin kommetteihin vastaan !